Dieta dla gwiazd Hollywood – też możesz z niej skorzystać!
1 vote, 10.00 avg. rating (147% score)

Dieta Harleya Pasternaka to dieta opracowana dla gwiazd Hollywood, która ma przede wszystkim bardzo szybko przynosić efekty. To dieta skierowana do osób pracujących, które nie mają czasu na gotowanie lub po prostu nie lubią tego robić. Na czym się ona opiera?

Cała dieta opiera się na cyfrze 5 :

stosuje się ją przez 5 tygodni,
je się 5 posiłków dziennie,
posiłki składają się z 5 składników,
dania można przygotować w 5 minut,
w 5 dniu tygodnia można jeść to, na co ma się ochotę,
ćwiczenia wykonuje się 5 dni w tygodniu po 25 minut.

Harley to nie tylko dietetyk, ale też specjalista od fitnessu, który uważa, że należy stawiać na częstsze, ale krótsze treningi, które dają o wiele lepsze efekty.

Jaki jest cel tej diety?

Główne założenie to nauczenie się zdrowego stylu odżywiania i komponowania zdrowych posiłków. Dieta trwa 5 tygodni, co pozwoli się nie tylko tego nauczyć, ale również przyswoić nowe nawyki. Dzięki temu, że dieta jest różnorodna i składa się z różnych składników, po jej zakończeniu nie odczuwamy potrzeby najedzenia się wszystkiego, co było zabronione – nie ma więc efektu jo-jo.

Przygotowywane posiłki muszą zawierać czynniki niskotłuszczowe, pełnowartościowe białko, błonnik, zdrowe tłuszcze, węglowodany o niskim indeksie glikemicznym. Należy zatem w diecie uwzględniać owoce oraz warzywa(surowe i gotowane), chude mięso(pieczone lub gotowane), jajka, jogurty, kefiry, maślanki, pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż oraz kaszę. Jeżeli chodzi o napoje to dominować muszą woda niegazowana, herbatki ziołowe, owocowe i soki naturalne.

Łączenie w diecie produktów o niskim indeksie glikemicznym z tymi o dużej ilości błonnika, pozwala utrzymać odpowiedni poziom cukry we krwi, więc nie odczuwa się napadów głodu.

Jakich produktów należy jednak unikać? Możemy wymienić między innymi tłuste mięso, słodycze, chleb pszenny, kaszę mannę, banany, arbuza, tłuszcze zwierzęce, majonez oraz śmietanę.

W tej diecie nie ogranicza się jedzenia ani nie zmniejsza porcji. Codziennie należy jeść 5 posiłków, które mają dostarczyć organizmowi około 1400 kcal. Kluczową sprawą jest po prostu odpowiednie komponowanie dań. Oto ogólne zasady dotyczące poszczególnych posiłków:

na śniadanie najlepiej sprawdzą się węglowodany z witaminami,
na obiad należy podać węglowodany z białkiem,
na kolację idealne są produkty białkowe i warzywa,
przekąski – owoce, serki, jogurty, koktajle owocowe, sałatki.

Dieta Pasternaka obiecuje niezwykłe efekty – w 5 tygodni można stracić nawet 7 kilogramów.